Dagje vrij ... - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Dagje vrij ... - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Dagje vrij ...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

28 Oktober 2008 | Nicaragua, Matagalpa

Spaans leren voor drie weken vakantie??? Echt niet! Daar begin ik als talenkneuteraar niet aan. Yvonne spreekt een aardig woordje Spaans door haar verblijf van zes maanden in Nicaragua en met m'n Engels red ik me ook wel.

In Guatemala ging dit aardig goed. Men is daar meer op toeristen ingesteld dan hier in Nicaragua. Nu moet ik toegeven dat ik beter iets minder eigenwijs kan zijn in het 'geen Spaans willen leren'.

Vandaag ben ik een 'dagje vrij'. Te zot voor woorden natuurlijk, ik heb vakantie dus ik ben sowieso vrij. Op het programma staat een wandeling van 5 tot 6 uur waarbij je tot 1600 mtr. komt. Ik weet het Annelies en Sylvia, jullie zouden hiervan smullen! Maar mijn benen en gedachten zeggen vandaag 'nee'.

Dus ik zit 'thuis' aan een tafeltje in de zon uitkijkend op een meer waar zwanen rustig ronddobberen. Heerlijk bakkie koffie erbij met melk. Gelukkig weet ik inmiddels dat 'met melk' is 'con leche'. Ook kan ik aangeven dat ik echt een klein beetje melk wil, anders krijg ik koffie verkeerd, brrr... niet lekker...

Na vandaag nog twee dagen... Mijn gedachten vliegen al vooruit. Nederland met de uitgestrekte weilanden. Supermarkten waarbij je van elk produkt minstens vier soorten kunt kiezen. Mijn eigen familie, vrienden, eigen huis, warme douche, mobieltje op zak, mijn bekende dorp, weer aan 't werk.
't Is gek misschien. Yvonne wil haar vakantie graag rekken. Ik niet. Ik geniet nog even hier van het weer, de bergen, de mensen, het Spaans wat ik om me heen hoor. Morgen een rit naar Masaya en een bezoek aan de vulkaan.

En dan het vooruitzicht om naar huis te gaan...

Mmm... nu nog even genieten van mijn vrije tijd door te lezen. Dit keer een boek over Afrikaanse vrouwen. In gedachten reis ik de hele wereld over.

Tot gauw!

Marjanne

  • 29 Oktober 2008 - 17:28

    Jenette:

    Je berichten heb ik een paar dagen gemist omdat het niet automatische aan mijn mailserver werd doorgegeven. daarom een paar stukjes in één keer gelezen.
    Bijzonder om zelf koffie te plukken. Dapper om door het water te lopen.
    Masaya doet me aan het volk de Massay denken, maar dit zal anders zijn.
    Pas op dat de vulkaan niet uit gaat barsten, ha, ha
    Groetjes, Je zus.

  • 29 Oktober 2008 - 22:29

    Margreet:

    klinkt erg relaxed!!!!
    goed zo!!
    tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 29568

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: