Vrijheid - Reisverslag uit Santiago, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Vrijheid - Reisverslag uit Santiago, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Vrijheid

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

17 Oktober 2008 | Guatemala, Santiago

Vrijheid! We hebben ons oorspronkelijke plan om vandaag naar San Pedros te gaan, omgegooid. Opnieuw een dag in de natuur, dat is wat we gaan doen! Deze keer maken we een "horse-ride" met Jim en een stel uit Texas. "Ola! Ola!" roepen kinderen in een koffieplantage ons vrolijk toe. We roepen en zwaaien terug; prachtig hoe wij een bezienswaardigheid zijn voor hen en andersom.

Poncho, mijn paard, gaat stapvoets, een prima tempo voor mij. De keren dat ik op een paard gezeten heb, zijn op één hand te tellen. Ik probeerde een keer om in draf en in galop te rijden. In gedachten bewoog ik soepel met het paard mee, in werkelijkheid voelde ik me een soort aardappelzak ;-)

Onderweg komen we diverse mannen en jongens tegen met een zware vracht, meestal hout volgens mij. Ze dragen dit met een band bovenop hun hoofd, het hout hangt dan op hun rug in een zak of samengebonden. Het ziet er pittig uit... De vrouwen dragen alles bovenop hun hoofd, het zal wel een kwestie van wennen zijn. Toch ben ik blij dat ik mijn boodschappen van de AH op een andere manier thuis kan brengen.

We zijn deze dag letterlijk in de wolken als we wat hoger komen. Gelukkig geen regen deze keer! Het is jammer dat we geen mooie vergezichten hebben, maar rustgevend en mooi is deze rit door de natuur wel. Na zo'n 4 uur rijden, zijn we weer bij het beginpunt. Hier wacht ons net als gisteren een heerlijke maaltijd.

Terug in het hotel relaxen we in de jakoezie. Yvonne is zo dapper om in het koude (buiten)zwembad te springen. Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven... maar al gauw heb ik het warme bad weer gevonden ;-)
Ja, je leest het goed: deze luxe hebben we bij dit hotel. We hebben zelfs een hangmat in ons tuintje bij ons eigen huisje! De service van dit hotel krijgt een dikke 9. Dit in tegenstelling tot ons vorig hotel. Daar gaf ik een magere 4 voor: bedden niet verschoond, zelf vragen om schone handdoeken en toiletpapier, niet kunnen douchen zonder dat de toiletpot nat wordt... Oké, daar betaalden we ook 10 dollar per nacht minder voor, maar toch...

Ach, ik heb natuurlijk niets te zeuren. Het is vakantie en wat voor één! Morgen weer een nieuw avontuur: wat een vrijheid om dit te kunnen doen!

Marjanne

  • 18 Oktober 2008 - 01:56

    Marjanne:

    PS Jenette: het boek mag je lenen als ik terug ben, ik weet zeker dat het jou ook aanspreekt. Ik kan je trouwens ook aanraden om het te kopen, het is echt een boek om vaker te lezen. Het lijkt me leuk en boeiend om hierover van gedachten te wisselen!

    PS Annelies: Yvonne doet je de groeten terug!

  • 18 Oktober 2008 - 16:04

    Sylvia:

    Ha Marjan
    Leuk om alles te lezen, en gaaf wat jullie allemaal doen en zien. ben straks benieuwd naar al je foto's. Geniet ervan!

  • 20 Oktober 2008 - 12:24

    Margretha:

    Nou het duurde even maar nu ben ik weer 'bijgelezen'en volg ik je nog 'even'. Heerlijk zo'n hotel, mag ook wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 29585

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: