Regen in Panajachel - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Regen in Panajachel - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Regen in Panajachel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

13 Oktober 2008 | Guatemala, Panajachel

Genietend van een geurig kopje koffie, kijk ik naar buiten. Ondanks de regen is het levendig op straat in Panajachel. Hé grappig, daar stopt net één van die driewielige taxi´s met de tekst "Jehova Jireh" erop. Op het shuttlebusje waarmee we vanochtend in dit plaatsje zijn aangekomen, stond ook de naam van Jezus vermeld. Men maakt hier geen geheim van dat de hulp van Boven verwacht wordt. Overigens iets wat ik in Afrika ook vaak ben tegengekomen.

De regen leverde mij een mooie foto op van een oud vrouwtje wat tussen alle toerische kraampjes zit met twee blauwe teiltjes gevuld met bananen, sinaasappels en limoenen. Haar stalletje bestaat slechts uit plastic wat over haarzelf en haar koopwaar is gespannen. Een liggende vrolijk rode bloemetjesparaplu beschermt haar en het fruit tegen de regen die loodrecht naar beneden valt. Een foto maken? Nee, nee... alleen als ik 5 Quetzales (ong € 0,05) wil betalen. Dat gun ik deze vrouw zeker. Als ze van de opbrengst van de fruitverkoop moet leven, heeft ze het niet breed. Ze klapt de paraplu in voor de foto, maar dat is nu net niet mijn bedoeling. Wat moet ze lachen om die malle toerist. Als ik haar de foto laat zien, realiseert ze zich dat ze vandaag geen hoofddoek op heeft. Kom ik morgen terug? Dan ziet ze er mooier uit, mét hoofddoek. Ik lach en knik dat ik terug ga komen. Heerlijk om op zo´n simpele manier plezier te hebben met elkaar!

Tot morgen!

Marjanne

• 14 Oktober 2008 - 07:15

Jenette:

Zonet onze moeder gebeld en de berichtjes van jouw voorgelezen. Van Dirk en Melisa had ze nog niets gehoord, terwijl ik elke dag gauw kijkt of je wat geschreven heb. Wat voor temperatuur heb je daar? Ben benieuwd naar de foto van dat vrouwtje. Zeker als ze een hoofddoek op heeft (-:

• 14 Oktober 2008 - 15:18

Marleen:

Hoi Marjanne,

Hopelijk GENIET je van de momenten daar! Veel plezier en een mooie reis nog!

Groetjes, Marleen