Tussen twee werelden - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Tussen twee werelden - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Tussen twee werelden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

21 Oktober 2008 | Nicaragua, Managua

Een donker getinte man in vale spijkerbroek met scheuren erin. Een kind op zijn arm, hij stopt bij de Mc Donalds. Tijd voor een Happy Meal? En die man met donkerblauwe broek, blauw fluwelen jasje, glimmende schoenen, laptoptas over zijn schouder, al telefonerend zijn weg zoekend. Nog een wat zaken regelen voordat hij moet inchecken? Bijna geen mensen in traditionele kleding van Guatemala trouwens. Kofie, cola, patat, het verkoopt goed op het vliegveld van Guatemala-City. De 50 incheckbalies zijn overzichtelijk aan 2 kanten van een ruime hal geplaatst. Niet vergelijkbaar met Schiphol, daar lijkt het soms wel een mierenhoop. Ook heel anders dan het vliegveld in Flores waar we net vandaan komen. Welke gate moeten we hebben? Nou gewoon, de enige die er is!

Ik heb nog 16 Quetzales te besteden, dus ik zoek in een shop iets van mijn gading. De bewaakster kijkt me letterlijk op de vingers, ze houd me zelfs niet een klein beetje onopvallend in de gaten, maar ze staat pal achter of naast me. Dit maakt de rebel in me wakker, dus ik pak alles vast wat me interessant lijkt om te kijken wat de prijs is, ook al weet ik dat ik daar geen geld voor heb. Uiteindelijk kies ik voor een Milky Way. Tot mijn grote verbazing wil de cassiëre mijn paspoort zien en mijn bestemming weten. Dat allemaal voor 1 zo´n chocoladebar die ik contant betaal? Ze is het met me eens dat dit "strange rules" zijn! Haha, ik heb hier wel weer lol om.

Zo verloopt onze reisdag van Guatemala naar Nicaragua. Een dag waarbij ik het gevoel heb aan mijn 2e vakantie te beginnen. Vandaag bevind ik me als het ware tussen twee werelden. Ik voel me rijk gezegend dat ik dit kan doen. Ergens ook een vleugje van me bezwaard voelen dat ik zo´n mooie reis kan maken, enkel voor mijn eigen plezier.

Ondertussen luister ik met mijn MP3speler nar een mooi lied:

Dit is mijn verlangen,
U prijzen Heer
Met mijn hele hart aanbid ik U
Al wat binnenin mij is,
verlangt naar U
Alles wat ik vinden wil is in U
Heer ik geef U mijn hart
Heer ik geef U mijn ziel
Ik leef alleen voor U
leidt de weg die ik ga
Elk moment dat ik besta
Heer doe Uw wil in mij!

En zo wil ik graag leven. Waar ik me ook bevind ter wereld, God is er ook. Hij legt Zijn wil in mij.

Marjanne

  • 22 Oktober 2008 - 09:54

    Jenette:

    En smaakte de Milky Way?
    Beter gecontroleerd smaakje denk ik.
    Lees mijn mail ook over je oor.
    Vanavond ben ik thuis.

  • 22 Oktober 2008 - 18:33

    Melisa:

    Ik heb nu pas alles gelezen je zou het zo door kunnen sturen naar de krant. (of doe je dat ook?) Je hebt wel schrijverstalent. Dit zijn hele mooie verhalen en je kunt duidelijk lezen dat je geniet. Tof dat wij op deze manier ook kunnen meegenieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 29759

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: