De kleuren van Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu De kleuren van Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

De kleuren van Antigua

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

11 Oktober 2008 | Guatemala, Antigua

Slenteren over de markt van Antigua, al die prachtige chocoladebruine mensen, al die kleurige stoffen... Paars, geel, rood, oranje, mijn hart maakt een paar extra sprongetjes. Heel opmerkelijk trouwens dat er ook diclofenac en allerlei andere pillen aan de man worden gebracht. Dit rijmt niet met de cursus medicatieverstrekking die ik net achter de rug heb... 't Is hier natuurlijk ook in alle opzichten anders dan in Nederland. Heerlijk om zo cultuur te snuiven! Mijn eerste indruk is dat het hier een gemoedelijk, vriendelijk volkje is. Antigua lijkt mij een stad met tamelijk welgestelde inwoners. Men is goed gekleed, in traditonele kleding of in moderne kledij. Prachtige gebouwen waarvan de gevels in mooie kleuren geverfd zijn. De straten zijn keurig schoon. Tot mijn verrassing zag ik diverse winkels waar gebak te koop is. Prachtige taarten, meestal omhuld met een witte mierzoete crème..., tenminste dat denk ik. Deze eerste dag in Guatemala hebben we wel gevierd met heerlijke tortillia's, maar niet met het traditionele Nederlandse bakkie met een gebakkie.

Marjanne

• 12 Oktober 2008 - 01:22

Marjanne:

P.S. Jenette, het is hier 8 uur vroeger dan bij jullie. Jij ligt nu vast op 1 oor...

• 12 Oktober 2008 - 11:41

Ilze (nichtje):

HEEY HEEY tante

echt hip dat u nu in guatemala bent!
    hoe is het daar?!mooi ckr?

nou ik wauw je nog bedanken voor de kaar ik vond hem heel mooi!

gr. ilze

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008