Uitzicht op het meer van Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Uitzicht op het meer van Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Uitzicht op het meer van Atitlan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

14 Oktober 2008 | Guatemala, Panajachel

Een stralende zon geeft ons vroeg in de ochtend een adembenemende blik op de vulkanen rond het meer van Atitlan. Even later zitten we met hetzelfde uitzicht te genieten van ons ontbijt, American Pancakes met fruit en yoghurt.

Niet veel later zijn we op weg naar een natuurreservaat. In het midden van meer spiegelt de lucht op het water waardoor het helblauw lijkt. Verderop geven de begroeide vulkanen het water een groene gloed.

In het natuurreservaat zelf worden onze wandel en klimspieren flink getraind. We wandelen in een soort Burgers Bush maar dan natuurlijker en groter. Die hoge waterval waarbij het water van grote hoogte naar beneden klettert, is in Nederland niet te kopiëren. We snuiven de natuur in ons op en laten de geweldige uitzichten op ons inwerken. Onmogelijk om dit te beschrijven in woorden of vast te leggen op een foto. Al moet ik zeggen dat Yvonne goed geslaagde pogingen doet om deze belevenis vast te leggen met haar camera. Leuk om te zien hoe ze met haar toestel de pracht van de natuur van verschillende kanten belicht. Daarbij vind ik mijn foto's ook mooi, maar toch meestal van iets minder fotogravengevoel getuigen.

Uren later, aan het einde van de middag zit ik opnieuw aan het meer. Ik heb me door de regendruppels laten verjagen naar een terrasje. Opnieuw een fascinerend uitzicht. Grote dikke wolken in een diversiteit van blauw, grijs en wittinten verbergen de toppen van de vulkanen. Ze kleuren het water dan ook in een variatie van donker blauwgrijs naar een lichtere variant. Niet veel later begint er oranje door de wolken te schijnen door de ondergaande zon.

Wat geweldig om alweer een dag te hebben kunnen genieten van wat Gods wondere natuur ons te bieden heeft!

Marjanne

P.S. Jenette, het is hier ong. 25 graden. Een prima temperatuurtje om actief bezig te zijn

• 15 Oktober 2008 - 10:00

Ilze:

heey heey tante!!

wauw zo te lezen is het uitzicht daar echt heel mooi!
    ik ben benieuwd naar de foto's!

nou ik moet nog maar 3 dagen en dan ben ik op tour!

gr. ilze

• 15 Oktober 2008 - 21:10

Arry:

Ha Marjanne!

Ik geniet van je verhalen!! Het lijkt me daar echt geweldig....
    Veel plezier!!
    p.s. het wordt hier langzamerhand echt hersft...