Tijd - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Tijd - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Tijd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

27 September 2009 | Nederland, Voorthuizen

Tijd is een ongrijpbaar begrip, je kunt het niet aanraken, je kunt het niet zien. Het is er, voor iedereen zestig seconden in een uur. Overal hetzelfde maar toch voor iedereen anders.

Tijd gaat heel snel als je een dag en een nacht slaapt na een voedselvergiftiging. Tijd lijkt niet vooruit te duwen als je vijftien uur in je eentje moet wachten op vliegveld Bangkok. Diezelfde tijd ben ik achteraf alweer bijna vergeten omdat daarvoor een geweldige tijd ligt in Myanmar.

Vooraf vroeg ik me af hoe verstandig het was om naar dit land te gaan. Een gesloten land, een streng regime, weinig toeristen. Inmiddels ben ik er achter dat er voor het toerisme een ontmoedigingsbeleid geldt. Het toerisme was de laatste jaren iets toegenomen, maar na de monnikenopstand (2007) en de cycloon Nargis (2008 ) is het toerisme opnieuw sterk verminderd. Er zijn heel wat argumenten te noemen om niet te gaan. Tevens evenveel redenen om wel te gaan. Ik ga ze hier niet allemaal noemen. Voor wie een indruk wil krijgen, zie o.a. http://www.burmacentrum.nl/?menu_id=81. Nu ik in Myanmar ben geweest, heb ik gezien en gemerkt dat de mensen blij zijn dat je komt. Voor de lokale bevolking vind ik het belangrijk dat zij geld verdienen met onze komst. Hiervoor is het wel belangrijk dat je probeert je geld te besteden aan zaken die direct ten goede komen aan de burgers en niet aan de staat. Daarbij ben ik me er nu voor het eerst bewust van geworden wat er in dit land speelt (althans, ik weet hier nog maar een fractie vanaf) en zie ik in dat het belangrijk is om bijvoorbeeld via professionele hulporganisaties hulp te bieden aan dit land.

Er ligt een prachtige tijd achter me. Een tijd van vakantie vieren, een tijd van genieten, een tijd van veel bijzondere indrukken.

Marjanne

  • 28 September 2009 - 05:32

    Dirk Koster:

    Tijd is iets wat er is, maar wat niet iedereen heeft. Leuk om via deze weg op de hoogte te zijn van je belevenissen. Het lijkt wel of je de tijd van je leven hebt gehad daar in Myanmar.


  • 30 September 2009 - 13:25

    Dig:

    Hoi Marjanne wat een mooi verhaal! Wij gaan ook binnenkort en willen graag meer weten. Ik hoop dat je ons kaartje ontvangt dan bellen wij je donderdag 1 November om een uur of 8 als je dat goed vind. Wij gaan 2 weken reizen door Birma. We willen graag nog meer tips en do en dont's van je horen.

  • 22 Augustus 2011 - 07:47

    Jolanda:

    Er staat een storende fout in je verhaal.

    "Het is er, voor iedereen zestig seconden in een uur".

    Als dat zo was ging de tijd wel heel erg snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorthuizen

Reis door Myanmar

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Tijd

24 September 2009

Birma in één dag

22 September 2009

Mandalay en omgeving

20 September 2009

Geld, wat is het eigenlijk waard?

17 September 2009

Sigaren en Pagodes
Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 29763

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: