Sigaren en Pagodes - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Sigaren en Pagodes - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Sigaren en Pagodes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

17 September 2009 | Myanmar, Naypyidaw

Mmm..., de geur van een sigaartje, best lekker!
Vandaag tijdens een wandeling van vier uur, stoppen we af en toe bij gezinnen waar tabaksbladeren worden gedroogd. Als je deze bladeren oprolt, heb je de buitenkant van een sigaar. De gedroogde bladeren worden op de markt verkocht. Na het zien van dit drogingsproces, kijk ik met een andere blik naar de bomen met tabaksbladeren. Onderweg worden we op drie stopplekken gastvrij ontvangen met thee. Deze wandeling geeft ons een kijkje in een alles behalve toeristisch deel van deze streek. Een groene wandeling waarbij we regelmatig Birmezen met ossen, al dan niet met wagen, tegenkomen. Een wandeling dwars door de natuur waarbij we af en toe wat houten huisjes passeren. Erg leuk zijn de giechelende kinderen als we een foto van hen maken en deze aan hen laten zien.

Elke keer wanneer we vanaf dit hotel ergens naar toe willen, gaan we per boot. Deze dagen hebben we steeds dezelfde schipper. Het lijkt hier niet gewoon om zelf een bootje te huren. We hebben tenminste niet gezien dat dit kan.

Vanmiddag op weg naar In Dein, maakt de schipper flink vaart. Hij wil voor de regenbui aankomen. Helaas lukt dit niet, maar hij redt ons met een regenjas.
Het is hier heerlijk weer. Vanmorgen tot ongeveer elf uur prima wandelweer, daarna felle, maar toch niet te warme zon. Ook gisteren was er aan het einde van de dag een flinke regenbui. Het regent hier dan hevig maar kort.

Ik ben niet echt van de ruines. De half vervallen Pagodes op de heuvel bij In Dein intrigeren mij wel. Even voor de uitleg: Pagodes zijn gebouwen met torens met een Boedhabeeld erin. Volgens de reisgids staan hier maar liefst 1035 van deze bouwvallen. Allemaal van steen in rode, gele en bruinige kleuren. Soms wat naar binnen vallend, anderen vanwege de bouwstijl juist meer scheef naar buiten. De meesten begroeid met bomen en planten. Eerlijk gezegd vind ik dit veel mooier dan de gouden Pagodes die je hier veel tegenkomt. Ik vind wel dat deze gouden torens een mooi afsteken tegen het landschap. Dichterbij gekomen, kan ik het niet echt waarderen. Voor mij iets te kitscherig.

We eten trouwens lekker hier. Ik had gelezen dat het eten niet echt bijzonder is. Vanavond hadden we pumpkinsoup. Eigenlijk wilde ik gaan schrijven dat die het natuurlijk niet haalt bij "mijn" overheerlijke pompoensoep. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het heel anders en ook erg lekker was.

Morgen reizen we verder naar Kalow.

Marjanne

  • 17 September 2009 - 14:55

    Ilze:

    Heey tante,

    dat klink echt super leuk!:D
    voor al die helf vervallen pagodes op de heuvel
    dat klink heel avontuurlijk:D
    (zo als je in film ziet)
    nog veel plezier op de andere dagen van uw vakantie

    Groetjes Ilze

  • 17 September 2009 - 19:10

    Rinske:

    Hej Marjanne, ik geniet van je verhalen. Wat kan jij leuk schrijven zeg!
    Groetjes
    Rinske

  • 18 September 2009 - 14:32

    Jan Cees:

    Hoi Marjanne,

    Het is dus best wel genieten daar, begrijp ik uit je verhaal. Leuk om je zo te volgen. Ga je nog foto's plaatsen? Ben benieuwd,

    groet,

    Jan Cees.

  • 19 September 2009 - 19:11

    Arry:

    Ha Marjanne!

    Ik geniet weer van je verhalen! Er is weer heel wat te beleven.....Heel veel plezier!!
    Arry

  • 20 September 2009 - 12:23

    Margreet:

    Hey daar! Zijn jullie al bijna weer een week in het verre Myamar! Voor mijn gevoel een week te vroeg haha. Ik lees en reis met jullie mee. Geweldige ervaringen voor het leven! Marjanne en Annelies ik denk aan jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Naypyidaw

Reis door Myanmar

Recente Reisverslagen:

27 September 2009

Tijd

24 September 2009

Birma in één dag

22 September 2009

Mandalay en omgeving

20 September 2009

Geld, wat is het eigenlijk waard?

17 September 2009

Sigaren en Pagodes
Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 29577

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: