Aan het werk - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

11 Augustus 2011 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Ola!!!
Begroeten doe je met een handdruk en een zoen op de rechterwang. Naarmate je amicaler bent, wordt de begroeting dat ook ;-).

Warme begroetingen overal! Heerlijk om de jongens en meiden te ontmoeten die we tot nu toe alleen van foto's en verhalen kenden. Hartverwarmend om te zien hoe goed ze eruit zien en te merken dat ze vrolijk en tevreden zijn. Je zou bijna vergeten dat er achter elk gezicht een trieste geschiedenis schuilgaat.

Maandag hebben we heel wat afgezweet bij het schuren, cement mengen en cement kruien. We zijn er trots op dat het hekwerk rondom het meidenhuis goed gevorderd is!

Tussen de middag eten we in het meiden -of jongenshuis, en dat smaakt heerlijk!
Het jongenshuis is hierin zelfvoorzienend door het houden van slachtkippen, vissen en konijnen. In de groententuin staat o.a. broccoli, bloemkool, wortel, ui, rode -en witte kool. In de werkplaats wordt het hekwerk voor het meidenhuis voorbereid.
Jongens die interesse hebben in een bepaalde taak, kunnen hier de verantwoording voor krijgen.

Michael, de klusjesman, heeft een zelfreinigend systeem bedacht voor het viswater. Wim en hij overleggen in Engels, Nederlands en gebarentaal hoe dit het beste uitgevoerd kan worden. Mijn taak bestaat hierbij voornamelijk uit het aangeven van boutjes, nippeltjes en moertjes, hier ben ik best goed in ;-).

Morgen gaan we de straat op; Angel en Mauricio hebben een videoboodschap gemaakt voor een vriend. We bidden en hopen dat we hem op straat tegenkomen!

Groetjes,
Marjanne

P.S. het hekwerk rondom het meidenhuis is al door een andere gever gefinancierd, dus we kijken welke andere goede bestemming het meegebrachte geld krijgt. Maar dat zal geen probleem zijn.

  • 11 Augustus 2011 - 03:05

    Suzette:

    marjanne is een keiharde werker en super gezellig om erbij te hebben! Dankjewel voor je hulp...!

  • 11 Augustus 2011 - 03:07

    Henriette:

    heel fijn om met marjanne op stap te gaan. Vaak liggen we in een deuk van het lachen. Ze kan zo bij de Fixit aan de slag...! ;-)

  • 12 Augustus 2011 - 16:14

    Marike:

    Hey Marjanne, ik was helemaal vergeten me aan te melden voor automatische updates van je blog, dus had wat bij te lezen! Maar vanaf nu volg ik je op de voet! Wat een leuke verslagen weer, ik zie het bijna voor me!! Handig te weten dat je zo goed bent met schroefjes en moertjes, komt altijd van pas! Geniet ervan en pas goed op jezelf!
    Liefs Marike

  • 13 Augustus 2011 - 05:39

    Jan Cees:

    Hoi Marjanne,

    Zo te lezen vermaak je je wel daarginds, schuren, cement mengen en kruien...Maar even zonder gekheid; leuk om je berichten te lezen en waar je zoal mee bezig bent. Er wordt niet overdreven veel gereageerd zie ik, maar gezien het aantal pageviews wordt er wél driftig gelezen. Dat zal ik zelf ws ook meer doen dan reageren. Een hele goeie tijd nog daarginds en blijf vooral schrijven :-).
    Hartelijke groet uit Apeldoorn.

  • 13 Augustus 2011 - 18:58

    Jenette:

    Hoi zus

    Wat heerlijk dat we weer wat van je bezigheden kunnen lezen en meegenieten.
    Je begrijpt, we zijn weer thuis.
    De wasmachine (en droger) doen weer hun best.
    Hebben jullie daar ook een wasmachine?
    Drogen zal de zon wel doen, die missen we hier wel, in Fraknrijk hebben we er volop van genoten.
    Maar 1 keer binnen gegeten!!
    Zo hé, cement maken en sjouwen, dat zie ik je nier nog niet doen!!
    Maar moertjes en boutjes aangeven is wel goed te doen
    Ben ook benieuwd wat je op straat mee gaat maken.
    Super dat het hek om het meidenhuis als door een ander is gefinancierd.
    Voor onze moeder zal ik de berichten printen, dan kan ze er ook van meegenieten.
    Succes en tot het volgende berichtje!

    Groetjes, de Verslootjes uit nijkerk

  • 29 Augustus 2011 - 14:28

    Tineke:

    Zo ik was me ook vergeten aan te melden voor de updates dus ik zit nu ff terug te lezen;)Indrukwekkend hoor en je vermaakt je zo te horen daar wel gelukkig maar..

    GBU

    Tien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 29745

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: