Genieten! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

16 Augustus 2011 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Geweldig! De jongens hebben genoten in Playland en wij erbij.
Lol in het spookhuis, in het labyrint en in de zweefmolen. En natuurlijk blijft het zwembad favoriet.
Als toetje op de dag halen we bij een supermarkt ons avondeten: flessen cola, broodjes, knakworstjes (koud ook heerlijk :-)) en ketchup. Dit smullen we bij de bus op.
En dan... volgt er een reeks van speeches. Zowel leiding als jongens willen ons bedanken voor deze leuke dag. Maar niet alleen voor vandaag, ook voor de liefde die wij hen geven. Het raakt mij als 1 van de jongens ons bedankt dat wij om hen geven terwijl wij niets van hun verleden weten en wij de leegte niet kennen die soms in hun hart is. Zij danken God voor onze komst en bidden ons Zijn zegen toe.
Ik ben blij, ontroerd en tegelijkertijd voel ik me wat beschaamd vanwege al deze bedankjes. Het is wederzijds, ik vind het prachtig dat ik deze korte periode deel uit mag maken van dit "gezin". Hun gastvrijheid en liefde doen mij goed.

Vandaag zijn we aan onze volgende klus begonnen. We hebben een konijnenhok met 3 kleine hokken gemaakt (gefinancieerd van het projectgeld). Een heel karwei om de hokken van gaas met ijzerdraad aan elkaar te vlechten. We hebben hier met z'n vijven, vijf uur aan gewerkt. Maar dan heb je ook wat: een sterk handgemaakt konijnenhok ;-).
Dit was ons laatste werkdag op het project. Morgen lekker vrij (huh "vrij", ik heb toch vakantie ;-)) en dan vliegen we woensdag naar La Paz om van daaruit wat meer van het land te zien.

Groetjes,
Marjanne

P.S. Van het projectgeld (o.a. autowasactie en zeepkettingenactie) hebben we nu de uitstapjes met de meiden en de jongens en de konijnenhokken betaald. Er is nog een groot bedrag over. Dit hebben we aan Suzette gegeven. Zij zal in de komende tijd kijken waar de prioriteiten liggen en daar het geld aan besteden.

  • 16 Augustus 2011 - 07:17

    Marike:

    Wauw geweldig!! Geniet van je 'vakantie;-)'

  • 16 Augustus 2011 - 09:02

    Inge:

    Wat mooi dat de kids zo genoten hebben van jullie uitstapje.
    Geniet nog van je vakantie want jullie hebben goed werk verricht

  • 18 Augustus 2011 - 14:54

    Mieke Kokee:

    Marjanne, wat mooi om je ervaringen te lezen. Fijn dat jullie zo allerlei nuttige kunnen doen, en met de jongens en meiden dagjes uit konden gaan. Ontroerend dat ze zo dankbaar zijn. Ik vind dat je een mooie en goede schrijfstijl hebt! Nog een fijne tijd, we volgen je berichten. Groetjes, ook namens Wouter, Mieke.

  • 18 Augustus 2011 - 14:56

    Mieke Kokee:

    Sorry voor de fout. Ik bedoel nuttige klusjes. Nogmaals groeten, Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 29756

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: