Ik houd van Holland !!! - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu Ik houd van Holland !!! - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marjanne Lokhorst - WaarBenJij.nu

Ik houd van Holland !!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjanne

29 Juli 2011 | Nederland, Voorthuizen

Sleutelhangers met klompjes, tulppennen, drop, stroopwafels en niet te vergeten: Nederlandse kaas!!! Het gaat allemaal mee naar Bolivia.

Als het volgens planning verloopt, zullen we zaterdag 6 augustus om 11:15 uur (lokale tijd) arriveren op het vliegveld in Santa Cruz. Suzette zal ons dan meenemen naar haar nieuwe huisje, waar we de eerste tijd zullen logeren. Waarschijnlijk zullen we tot en met woensdag 17 augustus in het project actief zijn. We zullen bezig zijn met verschillende hand- en spandiensten, maar ook gewoon gezellig met de jongens en de meiden optrekken en hen leren kennen.
Vervolgens zullen we rondtrekken door Bolivia waarbij het plan is dat we La Paz bezoeken en een jungle-tour maken in het Amazonegebied.

In Bolivia is het nu winter maar gelukkig is de winter daar niet zo koud als in Nederland, maar de temperatuur kan zeker dalen tot onder de 10 graden. Het grote verschil met Nederland is dat de huizen niet / nauwelijks verwarmd zijn. Dat betekent dat je, als het echt koud is, met kleren aan slaapt en 3 dekens over je heen.
De winterkou wordt voornamelijk bepaald door een koude luchtstroom uit het zuiden, ook wel de ‘Sur’ (uitspraak: soer) genoemd. Die Sur brengt wind en regen met zich mee, wat maakt dat een dag lijkt op een herfstdag in Nederland.
Als de Sur er niet is, is de kou verdwenen. Het kan dan zomaar oplopen tot 20-25 graden overdag. Suzette heeft ons aangeraden om qua kleding van alles mee te nemen, maar vooral zomerkleding. Dat belooft dus wel iets anders dan het regenachtige weer waar we hier in Nederland de laatste weken aan gewend zijn geraakt.

Ik zin in de reis en ik ben heel benieuwd naar het project! Als je het leuk vindt, kun je mijn (onze) ervaringen de komende tijd via deze weblog volgen.

Marjanne

  • 01 Augustus 2011 - 15:36

    Anne:

    Ha collega,

    Leuk dat je een weblog bij gaat houden, ik ga je zeker volgen! :)
    Succes met de laatste voorbereidingen!!

    Groetjes,
    Anne

  • 06 Augustus 2011 - 19:20

    Margreet:

    Ha Marjanne,

    Heel veel plezier en voldoening toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjanne

Hoihoi, Even voorstellen: Marjanne Lokhorst. Ik houd van HOLLAND, maar ik vind het ook geweldig om andere culturen te ontdekken. Je bent van harte welkom om via mijn weblogs mee te reizen! Groetjes, Marjanne

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 29754

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Werkvakantie Oekraïne

05 Augustus 2011 - 01 September 2011

Op bezoek bij Suzette in Bolivia

13 September 2009 - 26 September 2009

Reis door Myanmar

10 Oktober 2008 - 01 November 2008

Guatemala en Nicaragua

Landen bezocht: